ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Κεραμική
Οι στόχοι της κεραμικής για παιδιά, με λίγα λόγια, είναι:
- Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας μέσω χειρισμού του πηλού.
- Έκφραση δημιουργικότητας και προσωπικής φαντασίας.
- Καλλιέργεια αισθητικής αντίληψης και επαφής με την τέχνη.
- Ενίσχυση της συγκέντρωσης και της υπομονής.
- Γνωριμία με υλικά και τεχνικές της κεραμικής τέχνης.
- Ανάπτυξη αυτοπεποίθησης μέσα από την κατασκευή έργων.
- Κατανόηση βασικών εννοιών όπως σχήμα, υφή, όγκος και συμμετρία.
- Συνεργασία και κοινωνικοποίηση όταν γίνεται σε ομαδικό πλαίσιο.
Μουσικοκινητική
Οι στόχοι της μουσικοκινητικής αγωγής περιλαμβάνουν:
- Ψυχοκινητική ανάπτυξη: Βελτίωση του συντονισμού, της ισορροπίας, της αδρής και λεπτής κινητικότητας, καθώς και της ρυθμικής αντίληψης.
- Συναισθηματική ανάπτυξη: Ενθάρρυνση της έκφρασης των συναισθημάτων μέσω της κίνησης και της μουσικής, και καλλιέργεια της χαράς και της ψυχαγωγίας.
- Κοινωνική ανάπτυξη: Προώθηση της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της επικοινωνίας μέσα από ομαδικές δραστηριότητες.
- Αισθητηριακή ανάπτυξη: Ενίσχυση της ακουστικής αντίληψης, της αντίληψης του ρυθμού και της μελωδίας, καθώς και της αίσθησης του χώρου.
- Δημιουργικότητα και φαντασία: Ενθάρρυνση της δημιουργικής έκφρασης, της φαντασίας και της αυτοσχεδιαστικής ικανότητας.
- Γνωστική ανάπτυξη: Βελτίωση της μνήμης, της προσοχής και της συγκέντρωσης, καθώς και της κατανόησης των μουσικών εννοιών.


Πειράματα
Οι στόχοι των πειραμάτων για παιδιά, με λίγα λόγια, είναι:
- Ανάπτυξη της επιστημονικής σκέψης μέσω παρατήρησης και ανάλυσης.
- Καλλιέργεια της περιέργειας και του ενδιαφέροντος για τη φύση και τον κόσμο γύρω τους.
- Ενίσχυση της κριτικής σκέψης και της ικανότητας να κάνουν υποθέσεις και να εξάγουν συμπεράσματα.
- Εξάσκηση στην επίλυση προβλημάτων μέσω της εφαρμογής διαφορετικών μεθόδων και διαδικασιών.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και ομαδικής εργασίας όταν τα πειράματα γίνονται σε ομάδες.
- Ενίσχυση της επικοινωνίας για την παρουσίαση και εξήγηση των αποτελεσμάτων.
- Κατανόηση βασικών εννοιών της φυσικής και των επιστημών, όπως αιτίες και συνέπειες, μετατροπή ενέργειας, χημικές αντιδράσεις κ.ά.
- Προώθηση της δημιουργικότητας στη σχεδίαση και εκτέλεση πειραμάτων.
Εικαστικά
Οι στόχοι των εικαστικών για παιδιά, με λίγα λόγια, είναι:
- Έκφραση συναισθημάτων και σκέψεων μέσω της τέχνης
- Ανάπτυξη δημιουργικότητας και φαντασίας
- Καλλιέργεια αισθητικής αντίληψης και παρατήρησης
- Εξάσκηση λεπτής κινητικότητας και συντονισμού ματιού–χεριού
- Γνωριμία με διαφορετικά υλικά, τεχνικές και μέσα τέχνης
- Κατανόηση εννοιών όπως χρώμα, σχήμα, γραμμή, σύνθεση
- Ενίσχυση αυτοπεποίθησης και προσωπικής έκφρασης
- Ανάπτυξη συνεργασίας και σεβασμού στις ιδέες των άλλων


Σχολική Μελέτη
Οι στόχοι της μελέτης για παιδιά δημοτικού, με λίγα λόγια, είναι:
- Ανάπτυξη οργανωμένων και αποτελεσματικών μελετητικών συνηθειών
- Ενίσχυση της αυτονομίας και υπευθυνότητας στη μάθηση
- Βελτίωση της συγκέντρωσης και της οργάνωσης του χρόνου
- Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και αναλυτικής ικανότητας
- Ενίσχυση της μνήμης και της κατανόησης των διδακτικών περιεχομένων
- Προώθηση της συνεργασίας με άλλους (π.χ. συμμαθητές ή δάσκαλοι)
Θεατρικό Παιχνίδι
Οι στόχοι του θεατρικού παιχνιδιού για παιδιά, με λίγα λόγια, είναι:
- Ανάπτυξη δημιουργικότητας και φαντασίας μέσω του ρόλου και της ιστορίας.
- Ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων (συνεργασία, επικοινωνία, σεβασμός στους άλλους).
- Ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης μέσω της έκφρασης συναισθημάτων και καταστάσεων.
- Βελτίωση της αυτοπεποίθησης μέσω της δημόσιας έκθεσης και της παράστασης.
- Ενίσχυση λεπτής κινητικότητας μέσω των κινήσεων και εκφράσεων του σώματος.
- Ανάπτυξη λεκτικών και εκφραστικών δεξιοτήτων μέσω της χρήσης του λόγου και της δράσης.
- Καλλιέργεια της φαντασίας και της εμπλοκής σε φανταστικούς κόσμους.
- Ενίσχυση της δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων (π.χ. πώς να «φτιάξουμε» μια ιστορία ή να λύσουμε μια «σκηνική» κατάσταση).


Συναισθηματική Νοημοσύνη
Οι στόχοι της συναισθηματικής νοημοσύνης για παιδιά, με λίγα λόγια, είναι:
- Αναγνώριση και κατανόηση των συναισθημάτων (χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, κ.ά.).
- Ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ικανότητας να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους.
- Εκμάθηση διαχείρισης συναισθημάτων και αντιμετώπισης δύσκολων καταστάσεων (π.χ. πώς να ηρεμήσουν όταν είναι θυμωμένα).
- Ενίσχυση της ενσυναίσθησης, δηλαδή να κατανοούν και να σέβονται τα συναισθήματα των άλλων.
- Καλλιέργεια θετικών συναισθημάτων όπως η ευγνωμοσύνη, η αυτοεκτίμηση και η συνεργασία.
- Δημιουργία στρατηγικών για την επίλυση συγκρούσεων μέσω της αναγνώρισης των συναισθημάτων και του σεβασμού προς τους άλλους.
- Ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων για την έκφραση συναισθημάτων με υγιή και εποικοδομητικό τρόπο.
- Ανάπτυξη ανθεκτικότητας για την αντιμετώπιση δύσκολων ή απογοητευτικών καταστάσεων.
Αθλητικές Δραστηριότητες
Οι στόχοι των αθλητικών δραστηριοτήτων για παιδιά, με λίγα λόγια, είναι:
- Ανάπτυξη φυσικής κατάστασης και ενίσχυση της αντοχής, της δύναμης και της ευκινησίας.
- Βελτίωση συντονισμού και κινητικών δεξιοτήτων (π.χ. ισορροπία, ευελιξία, ταχύτητα).
- Καλλιέργεια συνεργασίας και ομαδικού πνεύματος μέσω ομαδικών παιχνιδιών και αθλημάτων.
- Εκμάθηση βασικών αθλητικών κανόνων και ανάπτυξη πειθαρχίας και σεβασμού στους άλλους.
- Ανάπτυξη αυτοπεποίθησης και ψυχικής αντοχής μέσα από την επίτευξη στόχων και την αντιμετώπιση προκλήσεων.
- Προώθηση της υγιεινής ζωής και της αξίας της τακτικής άσκησης.
- Αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων (χαρά, απογοήτευση, θυμός) μέσω του παιχνιδιού και του αθλητισμού.
- Ενίσχυση της κοινωνικοποίησης και της ανάπτυξης φιλικών σχέσεων με άλλους μέσω αθλητικών δραστηριοτήτων.
- Ανάπτυξη αθλητικής ηθικής και του σεβασμού για το σώμα και την προσπάθεια, ανεξαρτήτως αποτελέσματος.


Μαγειρική
Οι στόχοι της μαγειρικής για παιδιά, με λίγα λόγια, είναι:
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτονομίας μέσω της παρασκευής γευμάτων και της εκμάθησης βασικών διαδικασιών στην κουζίνα.
- Ενίσχυση της δημιουργικότητας και της φαντασίας στο συνδυασμό γεύσεων, υλικών και διακόσμησης πιάτων.
- Ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας μέσω του κόψιμου, του ανακατέματος και της τοποθέτησης υλικών.
- Γνωριμία με υγιεινές διατροφικές συνήθειες και κατανόηση της αξίας της υγιεινής διατροφής.
- Εκμάθηση της οργάνωσης και του προγραμματισμού σε μια διαδικασία (π.χ. καθαριότητα, σειρά εργασιών, χρόνος μαγειρέματος).
- Ανάπτυξη επικοινωνιακών και συνεργατικών δεξιοτήτων όταν μαγειρεύουν με άλλους.
- Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης όταν ολοκληρώνουν με επιτυχία μια συνταγή ή ένα πιάτο.
- Κατανόηση των διαδικασιών φυσικών επιστημών, όπως οι χημικές αντιδράσεις στο μαγείρεμα (π.χ. πώς ο ζυμός φουσκώνει).
Ρομποτική
Οι στόχοι της ρομποτικής για παιδιά είναι:
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων.
- Καλλιέργεια δημιουργικότητας και φαντασίας.
- Ενίσχυση συνεργασίας και ομαδικής εργασίας.
- Εξοικείωση με την τεχνολογία και τον προγραμματισμό.
- Ενίσχυση της λογικής σκέψης και της ανάλυσης.
- Καλλιέργεια υπομονής και επιμονής.
- Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης μέσω της κατασκευής καινοτόμων έργων.
