Loading...
 Start Page

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Κεραμική

Οι στόχοι της κεραμικής για παιδιά, με λίγα λόγια, είναι:

  • Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας μέσω χειρισμού του πηλού.
  • Έκφραση δημιουργικότητας και προσωπικής φαντασίας.
  • Καλλιέργεια αισθητικής αντίληψης και επαφής με την τέχνη.
  • Ενίσχυση της συγκέντρωσης και της υπομονής.
  • Γνωριμία με υλικά και τεχνικές της κεραμικής τέχνης.
  • Ανάπτυξη αυτοπεποίθησης μέσα από την κατασκευή έργων.
  • Κατανόηση βασικών εννοιών όπως σχήμα, υφή, όγκος και συμμετρία.
  • Συνεργασία και κοινωνικοποίηση όταν γίνεται σε ομαδικό πλαίσιο.

Μουσικοκινητική

Οι στόχοι της μουσικοκινητικής αγωγής περιλαμβάνουν:

  • Ψυχοκινητική ανάπτυξη: Βελτίωση του συντονισμού, της ισορροπίας, της αδρής και λεπτής κινητικότητας, καθώς και της ρυθμικής αντίληψης.
  • Συναισθηματική ανάπτυξη: Ενθάρρυνση της έκφρασης των συναισθημάτων μέσω της κίνησης και της μουσικής, και καλλιέργεια της χαράς και της ψυχαγωγίας.
  • Κοινωνική ανάπτυξη: Προώθηση της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της επικοινωνίας μέσα από ομαδικές δραστηριότητες.
  • Αισθητηριακή ανάπτυξη: Ενίσχυση της ακουστικής αντίληψης, της αντίληψης του ρυθμού και της μελωδίας, καθώς και της αίσθησης του χώρου.
  • Δημιουργικότητα και φαντασία: Ενθάρρυνση της δημιουργικής έκφρασης, της φαντασίας και της αυτοσχεδιαστικής ικανότητας.
  • Γνωστική ανάπτυξη: Βελτίωση της μνήμης, της προσοχής και της συγκέντρωσης, καθώς και της κατανόησης των μουσικών εννοιών.

Πειράματα

Οι στόχοι των πειραμάτων για παιδιά, με λίγα λόγια, είναι:

  • Ανάπτυξη της επιστημονικής σκέψης μέσω παρατήρησης και ανάλυσης.
  • Καλλιέργεια της περιέργειας και του ενδιαφέροντος για τη φύση και τον κόσμο γύρω τους.
  • Ενίσχυση της κριτικής σκέψης και της ικανότητας να κάνουν υποθέσεις και να εξάγουν συμπεράσματα.
  • Εξάσκηση στην επίλυση προβλημάτων μέσω της εφαρμογής διαφορετικών μεθόδων και διαδικασιών.
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και ομαδικής εργασίας όταν τα πειράματα γίνονται σε ομάδες.
  • Ενίσχυση της επικοινωνίας για την παρουσίαση και εξήγηση των αποτελεσμάτων.
  • Κατανόηση βασικών εννοιών της φυσικής και των επιστημών, όπως αιτίες και συνέπειες, μετατροπή ενέργειας, χημικές αντιδράσεις κ.ά.
  • Προώθηση της δημιουργικότητας στη σχεδίαση και εκτέλεση πειραμάτων.

Εικαστικά

Οι στόχοι των εικαστικών για παιδιά, με λίγα λόγια, είναι:

  • Έκφραση συναισθημάτων και σκέψεων μέσω της τέχνης
  • Ανάπτυξη δημιουργικότητας και φαντασίας
  • Καλλιέργεια αισθητικής αντίληψης και παρατήρησης
  • Εξάσκηση λεπτής κινητικότητας και συντονισμού ματιού–χεριού
  • Γνωριμία με διαφορετικά υλικά, τεχνικές και μέσα τέχνης
  • Κατανόηση εννοιών όπως χρώμα, σχήμα, γραμμή, σύνθεση
  • Ενίσχυση αυτοπεποίθησης και προσωπικής έκφρασης
  • Ανάπτυξη συνεργασίας και σεβασμού στις ιδέες των άλλων

Σχολική Μελέτη

Οι στόχοι της μελέτης για παιδιά δημοτικού, με λίγα λόγια, είναι:

  • Ανάπτυξη οργανωμένων και αποτελεσματικών μελετητικών συνηθειών
  • Ενίσχυση της αυτονομίας και υπευθυνότητας στη μάθηση
  • Βελτίωση της συγκέντρωσης και της οργάνωσης του χρόνου
  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και αναλυτικής ικανότητας
  • Ενίσχυση της μνήμης και της κατανόησης των διδακτικών περιεχομένων
  • Προώθηση της συνεργασίας με άλλους (π.χ. συμμαθητές ή δάσκαλοι)

Θεατρικό Παιχνίδι

Οι στόχοι του θεατρικού παιχνιδιού για παιδιά, με λίγα λόγια, είναι:

  • Ανάπτυξη δημιουργικότητας και φαντασίας μέσω του ρόλου και της ιστορίας.
  • Ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων (συνεργασία, επικοινωνία, σεβασμός στους άλλους).
  • Ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης μέσω της έκφρασης συναισθημάτων και καταστάσεων.
  • Βελτίωση της αυτοπεποίθησης μέσω της δημόσιας έκθεσης και της παράστασης.
  • Ενίσχυση λεπτής κινητικότητας μέσω των κινήσεων και εκφράσεων του σώματος.
  • Ανάπτυξη λεκτικών και εκφραστικών δεξιοτήτων μέσω της χρήσης του λόγου και της δράσης.
  • Καλλιέργεια της φαντασίας και της εμπλοκής σε φανταστικούς κόσμους.
  • Ενίσχυση της δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων (π.χ. πώς να «φτιάξουμε» μια ιστορία ή να λύσουμε μια «σκηνική» κατάσταση).

Συναισθηματική Νοημοσύνη

Οι στόχοι της συναισθηματικής νοημοσύνης για παιδιά, με λίγα λόγια, είναι:

  • Αναγνώριση και κατανόηση των συναισθημάτων (χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, κ.ά.).
  • Ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ικανότητας να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους.
  • Εκμάθηση διαχείρισης συναισθημάτων και αντιμετώπισης δύσκολων καταστάσεων (π.χ. πώς να ηρεμήσουν όταν είναι θυμωμένα).
  • Ενίσχυση της ενσυναίσθησης, δηλαδή να κατανοούν και να σέβονται τα συναισθήματα των άλλων.
  • Καλλιέργεια θετικών συναισθημάτων όπως η ευγνωμοσύνη, η αυτοεκτίμηση και η συνεργασία.
  • Δημιουργία στρατηγικών για την επίλυση συγκρούσεων μέσω της αναγνώρισης των συναισθημάτων και του σεβασμού προς τους άλλους.
  • Ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων για την έκφραση συναισθημάτων με υγιή και εποικοδομητικό τρόπο.
  • Ανάπτυξη ανθεκτικότητας για την αντιμετώπιση δύσκολων ή απογοητευτικών καταστάσεων.

Αθλητικές Δραστηριότητες

Οι στόχοι των αθλητικών δραστηριοτήτων για παιδιά, με λίγα λόγια, είναι:

  • Ανάπτυξη φυσικής κατάστασης και ενίσχυση της αντοχής, της δύναμης και της ευκινησίας.
  • Βελτίωση συντονισμού και κινητικών δεξιοτήτων (π.χ. ισορροπία, ευελιξία, ταχύτητα).
  • Καλλιέργεια συνεργασίας και ομαδικού πνεύματος μέσω ομαδικών παιχνιδιών και αθλημάτων.
  • Εκμάθηση βασικών αθλητικών κανόνων και ανάπτυξη πειθαρχίας και σεβασμού στους άλλους.
  • Ανάπτυξη αυτοπεποίθησης και ψυχικής αντοχής μέσα από την επίτευξη στόχων και την αντιμετώπιση προκλήσεων.
  • Προώθηση της υγιεινής ζωής και της αξίας της τακτικής άσκησης.
  • Αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων (χαρά, απογοήτευση, θυμός) μέσω του παιχνιδιού και του αθλητισμού.
  • Ενίσχυση της κοινωνικοποίησης και της ανάπτυξης φιλικών σχέσεων με άλλους μέσω αθλητικών δραστηριοτήτων.
  • Ανάπτυξη αθλητικής ηθικής και του σεβασμού για το σώμα και την προσπάθεια, ανεξαρτήτως αποτελέσματος.

Μαγειρική

Οι στόχοι της μαγειρικής για παιδιά, με λίγα λόγια, είναι:

  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτονομίας μέσω της παρασκευής γευμάτων και της εκμάθησης βασικών διαδικασιών στην κουζίνα.
  • Ενίσχυση της δημιουργικότητας και της φαντασίας στο συνδυασμό γεύσεων, υλικών και διακόσμησης πιάτων.
  • Ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας μέσω του κόψιμου, του ανακατέματος και της τοποθέτησης υλικών.
  • Γνωριμία με υγιεινές διατροφικές συνήθειες και κατανόηση της αξίας της υγιεινής διατροφής.
  • Εκμάθηση της οργάνωσης και του προγραμματισμού σε μια διαδικασία (π.χ. καθαριότητα, σειρά εργασιών, χρόνος μαγειρέματος).
  • Ανάπτυξη επικοινωνιακών και συνεργατικών δεξιοτήτων όταν μαγειρεύουν με άλλους.
  • Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης όταν ολοκληρώνουν με επιτυχία μια συνταγή ή ένα πιάτο.
  • Κατανόηση των διαδικασιών φυσικών επιστημών, όπως οι χημικές αντιδράσεις στο μαγείρεμα (π.χ. πώς ο ζυμός φουσκώνει).

Ρομποτική

Οι στόχοι της ρομποτικής για παιδιά είναι:

  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων.
  • Καλλιέργεια δημιουργικότητας και φαντασίας.
  • Ενίσχυση συνεργασίας και ομαδικής εργασίας.
  • Εξοικείωση με την τεχνολογία και τον προγραμματισμό.
  • Ενίσχυση της λογικής σκέψης και της ανάλυσης.
  • Καλλιέργεια υπομονής και επιμονής.
  • Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης μέσω της κατασκευής καινοτόμων έργων.

 

Copyright © 2025 Φυσαλίδα - Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών - Πάτρα